Гаранционни условия

ГАРАНЦИИ. ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ

Чл. 59 (1) Продавачът предлага всички стоки на www.liontoys.bg с 2-годишна законова гаранция за съответствие на стоката с договора съгласно действащото законодателство съгласно чл. 112 и следващите от Закона за защита на потребителите. При подобно несъответсвие потребителя има право на рекламация за всяко несъответсвие на потребителската стока с договора, проявено след доставката и открити при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията на продукта. Изключение правят някои категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция.
(2) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба купувачът има право да предяви рекламация в писмен вид, като поиска от ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД да приведе стоката в съответствие с договора за продажба в 1-месечен срок, като потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната и с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. За предявяване на рекламацията потребителят следва да попълни Формуляр за рекламация, валиден на сайта, както и по-долу в настоящите Общи условия, и да изпрати рекламацията на посочения адрес за кореспонденция на ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД или по посочения имейл. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт. При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, свързани с поръчката, както и тези, на които се основава претенцията, а именно:
• касова бележка или фактура;
• протоколи, снимки или актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното – ако са налични;
• други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
(3) Срокът на гаранцията започва да тече от момента на доставка на потребителската стока. Той спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(4) Несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 (шест) месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката, нейното използване от потребителя или на характера на несъответствието.
(5) Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато при сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието;
(6) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е
(7) В случай че след изтичането на 1-месечен срок от предявяване на рекламацията потребителят не е удовлетворен от разрешването й, той има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената. Потребителят няма това право, в случай че ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД се е съгласи да замени продукта с нов или да поправи стоката в рамките на 1-месечния срок от предявяване на рекламацията, както и когато несъответствието е незначително.
(8) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране напотребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й.
(9) ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД е длъжно да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворило три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията /2 години/ е налице следваща поява на несъответствие на
стоката с договора за продажба.
(10) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(11) Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.
(12) Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.
Чл. 60 Ако ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията, описана в предходните алинеи, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 61 Продавачът ще използва данните, предоставени от купувача, респективно въведените в неговия акаунт при попълването и издаването на гаранционния сертификат, когато ДФ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД е информирал в страницата си, че предоставя допълнителна търговска гаранция, извън законовата гаранция, посочена в предходните
разпоредби.
Чл. 62 Поправката / ремонтът на продукти извън гаранционния срок или в рамките на този срок, но при положение, че задължението на продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба е отпаднало на каквото и да е основание, подлежи на заплащане от страна на купувача и се извършва в срок, уговорен между страните.